Industria modei în pandemie, o analiză de Alin Gălățescu

Industria modei așa cum o știam s-a schimbat drastic în anul 2020. Ca și alte sectoare ale activității umane, nici moda n-a scăpat de impactul devastator al pandemiei. Într-o analiză extrem de lucidă, analistul de modă Alin Gălățescu ne explică ce schimbări au avut loc, cum s-au adaptat jucătorii și ce oportunități se văd la orizont.

Ce se joacă acum pe terenul modei

Din cauza carantinei, primele care au căzut au fost evenimentele, cele mari cât și cele mai mici. Vorbim aici de marile festivaluri, gale, decernări, prezentări cât și de cele mai mici, cum ar fi lansările ocazionale, premiere, chiar și evenimente de familie cu mulți invitați. Prin urmare, rochiile de seară, rochiile de gală pe care le admiram la fiecare eveniment, au rămas și ele în amintire deocamdată.
Mai apoi, nunțile și botezurile au fost foarte rare. Deci și piața rochiilor de mireasă, atât de importantă până mai ieri, s-a prăbușit. De asemenea, piața furnizorilor de materiale, piețele de desfacere, cele mari cât și cele mai mici, s-au închis temporar.

De la rochii de seară la ținute office de casă

A rămas online-ul, un teren pe care joacă toată lumea, în încercarea de a vinde ce se caută acum. Și ce se caută acum?
Vezi în materialul video ce nișă s-a dezvoltat peste așteptări și cum s-au adaptat designerii și atelierele de modă la noile cerințe ale pieței. Cuvintele de ordine sunt calitatea produselor, creativitatea, adaptarea la schimbare și puterea care vine din oamenii ce muncesc laolaltă. Ca și în alte domenii creative, și în modă forța de muncă e acum mai apreciată, valoarea adăugată bine înțeleasă iar schimbarea devine un factor de evoluție.

Pandemik by Alin Gălățescu, primul fashion film post-izolare

Ca și alți creativi din industrie, Alin Gălățescu a găsit resurse noi pentru a merge înainte. Prezentarea Soiree de la Mode de anul acesta s-a desfășurat fără spectatori. Ceea ce a venit cu o serie de avantaje. O locație mult visată, o echipă mai mică și inutilitatea PR-ului.
În plus, i-a permis o mai mare apropiere de materialul video. Cu care, jucându-se, a făcut și primul său fashion film post izolare, pe care l-a intitulat Pandemik. Și nu se oprește aici.

Schimbarea începe cu noi și așa cum ne-a mărturisit și Alin Gălățescu, numai noi putem decide ce facem cu talentul și cu creativitatea noastră. Moda nu va dispărea, chiar dacă acum omenirea trece prin această perioadă grea. E poate o oportunitate pentru fiecare dintre noi să ne scuturăm de frici și să încercăm să facem ceva care să ne bucure și pe noi și pe ceilalți. Să dăm frâu liber pasiunilor noastre și să beneficiem la maximum de acest timp.

Text: Mihaela Moldoveanu