Festivalul Brazilor de Crăciun, ediţia XXII LUMINEAZĂ DRUMUL EDUCAŢIEI

Şi în acest an, Festivalul Brazilor de Crăciun a avut o misiune ambițioasă şi cât se poate de serioasă la cea de-a 22-a ediție: garantarea accesului la educație pentru copiii aflați în risc fie din cauza sărăciei, fie din cauza războiului din Ucraina, care a dislocat sute de mii de copii și i-a obligat să se refugieze departe de casele și școlile lor.

Cei 20 de brazi concepuți și donați de către designeri și artiști celebri din România au fost licitați în seara de gală a Festivalului Brazilor de Crăciun găzduită de Muzeul Național de Artă al României, obținându-se fonduri record pentru accesul egal la educație al copiilor defavorizaţi. Astfel, firme şi companii de prestigiu, dar şi persoane particulare și-au asumat rolul de „actori majori” ai responsabilității sociale. Prin tradiţie, Catena a fost sponsor Diamond al Galei Festivalul Brazilor de Crăciun.

Din comitetul de organizare au făcut parte Florentina Costea, Andreea Nicoleta Deliu-Pasol, Omid Ghannadi, Cristian Hordilă, Amalia Năstase, Dhaniel Nora, Andreea Raicu, Gabriela Alexandrescu.

„An de an, Festivalul Brazilor de Crăciun ne aduce confirmarea că resursa cea mai de preț a unei societăți este solidaritatea socială. Am început anul sub semnul acestei solidarități exemplare, cu românii veniți la punctele de trecere a frontierei cu Ucraina, pentru a ajuta, și îl încheiem cu o lecție formidabilă de generozitate. Tradițional, Festivalul Brazilor de Crăciun este dedicat accesului la educație pentru copiii vulnerabili, pentru că educația este temelia fără de care o societate nu funcționează” – Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv „Salvați Copiii România”.

„Copacul vieții”, creat de Doina Levintza a fost achiziționat de Catena, iar superbul brad intitulat „Povestea spiridușilor de Crăciun”, creat de Ștefania Mircea și „Salvați Copiii România„ a fost licitat şi achizionat prin efortul comun al Tonica Grup, Catena, Renovatio, Kaufland România, BCR, Sephora România, Lidl România, UNTOLD şi Pepco România.

Cel mai râvnit brad a fost cel creat de Răzvan Luca&UNTOLD „Brad Crăciun UNTOLD. Magia vieții reale./UNTOLD Christmas Tree. Real-life Magic”, licitat de Kaufland România.

Alţi brazi de poveste licitaţi cu sume importante au fost «Woman Life Freedom», creat de Omid Ghannadi şi ,„Bradul iluminării”, creat de Adela Pârvu, cu sprijinul Dypey.ro&Eglo România (Kaufland România), „Acasă pentru toți Copiii din România”, creat de Simona și Gabriel Gherasim – Gallantique Boutique şi „Papierbaum”, creat de Studium on Space cu sprijinul Lisa&Co și Edenholz Residence (Lidl România), „Dictando”, creat de Miruna Bălașa&Endorphin Lab (BCR), „Melior Mundus”, creat de Iulia Totoianu&Libris.ro (Pepco România).

Unul dintre cele mai rodnice parteneriate ale MNAR este cel cu organizația Salvați Copiii. Oferim cadrul pentru o excepțională expoziție de artă contemporană cu caracter caritabil dar și programe educative desfășurate la muzeu pe tot parcursul anului pentru copiii și tinerii aflați în grija acestei asociații. Considerăm, alături de conducerea Asociației Salvați Copiii, că educația și cultura fac parte din nevoile fundamentale ale ființei umane" – Călin Stegerean, Director General al Muzeului Național de Artă al României.

Iată care au fost designerii, arhitecţii și artistii care au creat anul acesta cei 20 de brazi unicat: Doina Levintza, Ștefan Câlția Mihaela Glăvan, Miruna Bălașa&Endorphin Lab, Arina Bican&Galeria Kulterra, Nicu Bocancea&Florăria Iris, Irina Dragomir, Gheorghe Fikl&ArtMoves, Lemon Interior Design&Summer Well, Omid Ghannadi&Victor Firan, Simona & Gabriel Gherasim-Gallantique Boutique, Laura Hîncu, Ana Mohonea&Maria Mohonea-Architectural Christmas, Dhaniel Nora&SEPHORA, Adela Pârvu, cu sprijinul DYPETY.RO&Eglo România, Mihai Popescu&Twins Studio, Studium on Space, cu sprijinul Lisa&Co și Edenholz Residence, Iulia Totoianu&Libris.ro, Răzvan Luca&UNTOLD, Măriuca Istrătescu și elevii Colegiului Național George Coșbuc&Dhaniel Nora. Acestora li s-a alăturat Salvați Copiii, cu sprijinul Ștefaniei Mircea.

De remarcat faptul că, gratie celor 21 de ediții de până acum, prin intermediul Festivalului Brazilor de Crăciun educația s-a transformat în șansă reală și putere pentru 144.627 de copii din medii sociale precare au primit ajutor pentru integrarea socio-educațională: sprijin socio-economic, pentru a putea fi integrați şi recuperate educațional și pentru a se preveni abandonul școlar, includerea în programele “Școala după Școală și educație remedială”, “Grădinițele Estivale” şi “ A Doua Șansă

Realizator: Oana Georgescu, Alexandra Lupu

Foto: Sabina Ghiormescu