Salvati Copiii

Bilantul uneia dintre cele mai de succes editii ale Festivalului Brazilor de Craciun: 280.000 de euro pentru educatia copiilor defavorizati

Gala celei de-a XIV-a editii a Festivalului Brazilor de Craciun, un eveniment caritabil organizat in beneficiul al mii de copii ramasi in afara sistemului de invatamant a ajutat la strangerea sumei de 280.000 euro din biletele de tombola, din sponsorizari si in urma licitatiei celor 24 de brazi creati special pentru acest eveniment. Aceasta suma (cu 80% mai mare decat cea obtinuta in urma editiei din 2013, cand s-a reusit strangerea unor fonduri in valoare de 155.000 euro!) este destinata finantarii programelor educationale ale organizatiei Salvati Copiii Romania, si anume: Educatie Prescolara, Scoala dupa Scoala si A Doua Sansa.
Astfel, peste 2000 de copii proveniti din medii defavorizate vor beneficia de aceste fonduri. Este o mare implinire ca, din 2001, de cand am lansat Festivalul Brazilor, in fiecare an noi si noi oameni de bine se alatura cauzei noastre, fie ca este vorba de reprezentanti din mediul de afaceri, diplomatie, cultura sau media. Fara ajutorul lor, acesti copii nu ar sti niciodata cum arata o sala de clasa, un abecedar, un caiet dictando. Si nu vorbim aici de cazuri izolate, ci de zeci de mii de micuti pe care saracia extrema ii tine departe de sistemul de invatamant, a declarat presedintele executiv al organizatiei Salvati Copiii Romania, Gabriela Alexandrescu.

CATENA, sponsor PLATINUM al acestui eveniment.

Peste 250 de personalitati din mediul de afaceri, media, cultura si sport s-au reunit in incinta Stejarii Country Club la seara de gala a Festivalului Brazilor de Craciun prezentata de Andi Moisescu si Andreea Raicu. Cel mai generos invitat al serii a fost Ion Tiriac, care a licitat pentru cei mai multi brazi intrati in competitie, adesea cu sorti de izbanda, ajungand la o suma finala donata de 35.000 de euro. Ma bucur ca m-am putut implica in Festival, pentru ca este o cauza frumoasa si stiu ca sumele vor merge acolo unde este cel mai mult nevoie. Multumesc, in acest sens, Salvati Copiii pentru ca de ani buni reuseste sa puna pe picioare acest eveniment, oferind companiilor si nu numai oportunitatea de a sprjini cei mai vulnerabili membri ai comunitatii, copiii cazuti victima saraciei extreme. – a spus omul de afaceri, care a venit insotit de tenismena Simona Halep. Cei 24 de braduti expusi au fost creati de designerii: Doina Levintza, Dizainar (Alexandru Ghildus, Alexandru Ionita, Adina Segal, Alexe Popescu, Ana Banica, Anca Fetcu, Bogdan Florescu, Dragos Dogaru, Catalin Popa, Ioana Banica, Ioana Grigorescu, Maria Burachu, Madalina Teler, Mihai Stamati, Mihnea Ghildus, Radu Stanimir, Upside Down, Viviana Basan), cu sprijinul Holver&Overta-Furniture&More, Lena Criveanu, Carmen Ormenisan, Stephan Pelger, in colaborare cu Piastrelle, Iris Serban, Bucharest Design Center by Anca Fetcu, cu sprijinul Ekero Concept, DuPont Romania, Led 4Light si Ad Production, Malvina Cservenschi, in colaborare cu Lemon Studio, Modulab si Matt Design&Production, Ramona Filip, Andreea Constantin, Rhea Costa, Laura8, Anca Lungu si Dragos Epure, Andreea Badala (Murmur), Irina Neacsu, Irina Pogonaru (Photoliu), Omid Ghannadi&Revista Viva, Hamid Nicola Katrib si Dent Estet, Assamblage Scoala de Bijuterie Contemporana&David Sandu, Arina Nitulescu, Alexandra Ungurelu, Ioana Streza si Alexandru Burlacu, cu sprijinul Bilga Prest Development, Zenya Atelier, Maria Dermengiu si Madalina Mocanu Design, Lorena Trica&Silvia Suotean, Marioara de la Tara, Wild Olive African Artisans, Matius, Philips Romania si Glas Expert, Mihai Topescu, Salvati Copiii si Stefania Mircea.
Bradutul Gradinitei vesele creat de Irina Pogonaru (Photoliu), unul dintre cei mai de pret brazi
Anul acesta, 15 brazi au intrat in licitatia serii, iar doi dintre ei au fost achizitionati impreuna cu Ion Tiriac, respectiv Georgiana Tugearu (Lidl) de Anca Vlad, Presedinte FILDAS si CATENA Grup si Presedinte Fundatia FILDAS ART si de Radu George, vicepresedinte FILDAS si CATENA Grup: bradul L’Hiver Eternel creat de Doina Levintza si Bradul Gradinitei vesele creat de Irina Pogonaru (Photoliu). Demn de remarcat este faptul ca, bradutul Irinei Pogonaru a fost unul dintre cei mai de pret brazi, alaturi de creatia Irinei Neacsu, conform rezultatelor licitatiei. Irina Pogonaru s-a aflat la prima participare la Festivalul Brazilor de Craciun.
Iata care au fost protagonistii licitatiei din cadrul Galei Fastivalului Brazilor de Craciun, editia 2014:
1. Irina Neacsu – achizitionat de Ion Tiriac
2. Irina Pogonaru – Georgiana Tugearu (Lidl) si Radu George (Catena)
3. Anca Lungu – achizitionat de Ion Tiriac si Anca Bojita (Romanian Business Consult)
4. Doina Levintza – achizitionat de Anca Vlad (Catena) si Ion Tiriac
5. Hamid Nicola Katrib – achizitionat de Georgiana Pogonaru
6. Stephan Pelger – achizitionat de Camelia Sucu
7. Matius & Philips – achizitionat de Ion Tiriac si Mihaela Ungureanu (farmaciile Dona)
8. Zenya – achizitionat de Ion Tiriac si Lucia Costea (Secom)
9. Malvina Cervenski – achizitionat de anonim
10. Omid Ghannadi – achizitionat de Guido Jannsens (Emagic)
11. Salvati Copiii – achizitionat de Georgiana Tugearu (Lidl)
12. Laura8 – achizitionat de Ion Tiriac
13. Carmen Ormenisan – achizitionat de Ion Tiriac si Ramona Neamtu (Agricin)
14. Iris Serban – achizitionat de Nicolaos Kaliopoulos (HBC Property)
15. Mihai Topescu – achizitionat de Liviu Sfrija (Terrabisco)
Pana acum, gratie Festivalului Brazilor de Craciun, organizatia Salvati Copiii a reusit strangerea a circa 3 milioane de euro, utilizati pentru asistarea a aproape 20.700 de beneficiari, prin (re)integrarea scolara a copiilor nevoiti sa munceasca si facilitarea accesului la educatie si prevenirea abandonului scolar in randul celor din comunitatile defavorizate.
Comitetul de organizare a celei de-a 14-a editii a Festivalului Brazilor de Craciun i-a avut in componenta pe Amalia Nastase (Manager eventures), Andreea Raicu, Andi Moisescu, Corina Barladeanu (Manager 2Active PR), Liviu Sfrija (Director General Terrabisco), Tereza Munteanu (Managing Partner Wunderman), Ioana Iordache (General Manager, Leo Burnett), Laura Coroianu (Managing Partner Emagic) si Gabriela Alexandrescu (Presedinte Executiv Salvati Copiii Romania).
Realizator: Oana Georgescu
Foto: Sebastian Oros