Branduri valoroase din Republica Moldova

Deschide videoclipul
Nikita Rinadi (designer Nadejda Gudumac) si Georgette (designer Georgeta Mir) doua dintre cele mai valoroase fashion-branduri care au reprezentat Rep. Moldova la ultima editie a Bucharest Fashion Week. Deloc intamplator, pentru ca BFW si Asociatia Patronala din Industria Usoara (APIUS), din Republica Moldova au anuntat semnarea unui parteneriat strategic, de colaborare si sustinere reciproca. 

Despre APIUS

 
Asociatia Patronala din Industria Usoara (APIUS) este unica organizatie recunoscuta din Republica Moldova care reprezinta comunitatea oamenilor de afaceri si a agentilor economici din textile, tricotaje, confectii, marochinarie, incaltaminte si accesorii de moda. APIUS este o platforma de dialog intre reprezentanti ai sectorului privat, precum si cu actorii industriei, inclusiv Guvernul, institutiile educationale, donatori. Asociatia este dedicata dezvoltarii competitive a industriei usoare, punand fata in fata necesitatile sectorului privat, sprijinul statului si experienta organizatiilor profesionale similare
 

Casa de Moda Nikita Rinadi … 

 
…a fost fondata in anul 2012, iar primul magazin cu tinute prêt-a-porter a fost deschis la Chisinau pe 8 martie 2013. Succesul de care s-au bucurat creatiile Nadejdei (Nadyn) Gudumak, fondator si director de creatie al fashion-brand-ului a determinat deschiderea celui de-al doilea magazin, urmat de un salon cu creatii haute-couture in care orice reprezentanta a sexului frumos are posibilitatea sa-si aleaga o tinuta pentru ocazii speciale. 
   
Designerul creeaza modele de rochii pentru fete tinere, pasionale si pline de energie. Tinutele Nikita Rinadi sunt senzuale, pline de farmec, realizate din materiale inedite. De altfel, insati creatoarea declara: In garderoba mea sunt foarte putini pantaloni, iar rochii sunt mai multe decat ar trebui sa fie. Cel mai important lucru pentru tanarul designer este individualitatea fiecarei creatii, echipa sa realizand un numar limitat de modele pe linie dimensionala (in fiecare saptamana lanseaza cateva modele noi). 
 
Prima sa colectie care s-a numit simbolic Inspira sexualitate a redat imaginea femeii ultra-moderne si elegante, care nu depinde de nimeni si la care alegerile sale vestimentare se bazeaza doar pe trairile interioare. Conceptul colectiei cu care am debutat in lumea modei era ascuns undeva adanc in mintea mea – marturisea creatoarea intr-un interviu, iar la momentul potrivit mi-am materializat gandurile si am creat o linie de haine care a pus in valore frumusetea feminina. Am ales acest generic semnificativ deoarece femeia intotdeauna a fost asociata cu senzualitatea, iar gradul de feminitate a reprezentantelor sexului frumos depinde de nivelul de senzualitate cu care ea se impune in societate. Colectia de rochii haute-couture pentru primavara si vara 2015 contine elemente indraznete, fiind o combinatie intre eleganta, senzualitate si rafinament. Tinutele caracterizate printr-o  frumusete clasica, croiurile complicate, culorile indraznete accesoriile, detaliile de produs, materialele si tesaturile fine ale tinutelor au accentuat feminitatea,sexualitatea, individualitatea si siluetele seducatoare. 

Georgette

Din anul 2006, designerul Georgeta Mir si brand-ul sau Georgette au inceput sa scrie o poveste noua care rimeaza cu design-ul perfect si cu acuratetea continutului sau. Brand-ul din Republica Moldova propune piese vestimentare inspirate si accesibile, potrivite oricarei femei, indiferent de varsta si de ocupatie. Dupa o munca asidua, Georgeta Mir a reusit sa iasa din tiparele stramte ale industriei autohtone de confectii si sa devina un designer cautat nu numai la Chisinau. 
 
A studiat picture in copilarie, iar la 15 ani a decis ca crea sa faca design vestimentar. A luat lectii de croitorie si aa invatat constructia hainelor, pentru ca, spunea ea, designul tine de constructie si proportii. S-a lasat influentata de admiratia declarata pentru Coco Chanel, o femeie cu fler la afaceri, de o eleganta desavarsita, care ma inspira in continuare felul in care a construit brandul Chanel si atitudinea ei fata de moda.


Realizator: Oana Georgescu
Foto: Sebastian Oros


Cuvinte cheie
Nikita Rinadi, Nadejda Gudumac, Georgette, Georgeta Mir, Bucharest Fashion Week, APIUS, Asociatia Patronala din Industria Usoara Rep. Moldova, Tonica by Catena, farmacia Catena

Comentarii

Nume
Comentariu
Sunt de acord cu politica de confidentialitate. Utilizam datele tale in scopul corespondentei. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.