Raliul Bucovinei, amintiri, poveşti şi povestiri

Una dintre cele mai frumoase, spectaculoase şi rapide etape, a IV-a, din Campionatul Naţional de Raliuri este Raliul Bucovinei, ajuns la cea de XI-a ediţie şi revenit oficial anul trecut după o absenţă de mai mulţi ani. Super-speciala de la Câmpulung Moldovenesc şi probele speciale Sadova, Suceviţa şi Paltinul, dar mai ales vremea, schimbătoare, au reprezentat veritabile provocări pentru piloţi şi copiloţi, unii „veterani”, alţii debutanţi, exprimându-şi regretul că nu pot admira şi savura frumuseţea peisajelor îm timpul cursei. 59 de echipaje s-au aliniat la startul cursei care se desfășoară pe 11 probe speciale, cu peste 120 km cronometrați şi „comandamentul” în Câmpulung Moldovenesc, orașul care a fost gazda competiției și la finalul lui 2021.

Anul trecut am fost prezent la Raliul Bucovinei, reluat după mai bine de 30 de ani de absenţă. Atunci eu am cucerit primul titlul de campion pe asfalt, deci această cursă rămâne în sufletul meu. Acum fac parte din echipa Napoca Rally Academy” – mărturisea Sebastian Itu. „Îmi place foarte mult zona, peisajul este superb, iar tiparul şi tipologia acestui traseu sunt alfel decât la celelelte etape de campionat, mai ales că anul acesta a fost introdusă şi o porţiune din Transrarău, ceea ce îl face şi mai spectaculos. Sper ca anul viitor să fie introdusă şi coborârea din această zonă. Mă bucur că am ajuns în nordul ţării, în Bucovina, una dintre cele mai frumoase regiuni, şi cred că atât sportivii, cât şi spectatorii vor avea toate motivele să se bucure de tot ceea ce li se oferă aici: provocare, spectacol şi adrenalină”.

Raliul Bucovinei 2022 a debutat cu shakedown-ul și patru probe speciale: trei treceri pe „Pojorâta”, o secțiune din Transrarău, dar și o superspecială scurtă în Câmpulung Moldovenesc. Cele trei probe speciale de pe Transrarău s-au desfășurat sub influența schimbărilor de vreme, ploaia fiind prezentă pe prima trecere.

„Luăm pentru prima dată start-ul la Raliul Bucovinei, cu probe de mare viteză şi va fi o provocare pentru toţi participanţii. Din păcate, nu avem timp să admirăm peisajele atât de frumoase, pentru că, Raliul Bucovinei este o cursă rapidă, cu probe speciale de viteză” – a spus campionul naţional en-titre, Simone Tempestini care, din păcate, din cauza unor probleme tehnice a fost nevoit să abandoneze. La finalul primei zile echipajul Simone Tempestini / Sergiu Itu se afla la conducerea Raliului Bucovinei cu un avans de 11,7 secunde în fața lui Sebastian Barbu. Sibianul a reușit o victorie de probă, în timp ce Tempestini s-a impus pe două speciale, iar Andrei Gîrtofan Jr. a fost cel mai rapid pe ultima probă a zilei.

Pentru noi este a doua participare la această competiţie, după debutul la etapa de anul trecut” – a declarat pilotul Mihai Manole. „În acest sezon am schimbat materialul de concurs, adică maşina, iar scopul nostru este să fim cât mai buni pe probe, unde sunt porţiuni foarte rapide, să facem mulţi kilometri şi să funcţionăm perfect, ca o echipă adevărată. Obiectivul principal este de a ne simţi bine pe aceste probe spectaculoase din Bucovina şi de a fi cei mai rapizi”.

În principiu, pe probele foarte rapide, e foarte important să te sincronizezi perfect cu pilotul, să îi spui unde sunt ruperi de ritm sau viraje lente, care pot crea probleme. Avem aşteptări pentru că am trecut la clasa mare, cu tracţiune 4×4 şi avem o maşină de top în ceea ce priveşte Campionatul Naţional de Raliuri” – mărturisea copilotul Marc Banca.

Echipajul Mihai Manole – Marc Banca au concurat pe o Skoda Fabia Rally 2, la clasa RC2 şi s-au clasat la finalul Raliului Bucovinei pe locul V în clasamentul general.

Am fost şi ieri, şi alaltăieri în recunoaştere pe probele speciale şi ne plac foarte mult” – a spus pilotul Victor Supuran, care face echipă cu fratele său, Mihai. „Sperăm să ne acomodăm cu maşina, să facem o cursă bună şi sa fim din nou cei mai rapizi în Cupa Dacia unde, vrem să ieşim din nou campioni naţionali, ca şi anul trecut!”. Copilotul Mihai Supuran a declarat: „Suntem conştienţi de faptul că suntem înconjuraţi de oameni talentaţi, de piloţi profesionişti, de campioni naţionali, dar şi de performeri internaţionali, aşa cum este Simone, un model pentru noi, vrem să îi ajungem din urmă şi, de ce nu, să îi şi întrecem”.

Victor şi Mihai Supuran, care concurează pe o Dacia Sandero, la clasa RC5N, în Cupa Dacia, a revenit după „crash”-ul din Raliul Argeșului: dacă după prima zi erau ieri abia pe locul cinci, au încheiat cu o victorie spectaculoasă, cu doar 6,2 secunde avans în fața lui Sebastian Scîrlet, urmat de Silvan Cimpoeșu.

„Probele sunt curate al Raliul Bucovinei, în mod normal aici nu găseşti, mai ales în curbe, nisip, pietriş, aşa că, cine va şti să…. care viteză cu el, aşa cum spunem noi, piloţii, să nu bruscheze maşina, să frâneze exact când şi cum trebuie şi să valorifice fiecare cal-putere, va avea şanse la podium. Raliul Bucovinei a fost şi este un raliul de pilotaj în viteză şi de fineţe” – ne-a mărturisit pilotul „veteran” George Grigorescu, fost mare campion de raliuri.

Anul acesta, pe podiumul Raliului Bucovinei au urcat echipajele Sebastian Barbu / Bogdan Iancu, Andrei Gîrtofan / Doru Vraja şi Dan Gîrtofan / Andrei Todreaş, toţi concurând pe Skoda Fabia Rally 2, la clasa RC2.

CATENA susține campionii!

Realizator: Florin Prodana, Oana Georgescu